Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

«Δεν θα μας κάνετε με τις δόσεις σας οικονομικά πρεζόνια της Ευρώπης»


Το μήνυμα του Παύλου Κοντογιαννίδη προς την Άγκελα Μέρκελ
Ο σπουδαίος ηθοποιός Παύλος Κοντογιαννίδης μιλάει για το Κοινοβούλιο, την εξουσία, τα ρουσφέτια, τους κλέφτες, την ανεργία, για τα υπέρ και τα κατά της προσωπικότητάς του. Θυμάται και αναφέρει στην «Espresso της Κυριακής», το πατρικό του σπίτι στην Ημαθία, αναπολεί τα μαθητικά του χρόνια με την κοσμογραφία, νοσταλγεί τη θητεία του στην Αεροπορία και απειλεί τον εαυτό του με μια ελληνική τιμωρία…

- Τι νιώσατε μπαίνοντας στη Βουλή;
Αισθάνθηκα ένα δέος . Ημουν συγκινημένος και παράλληλα προβληματισμένος για το πώς κατάντησε αυτό το κτίριο που στεγάζει έναν απ τους ωραιότερους θεσμούς, την κοινοβουλευτική δημοκρατία, και τώρα να βρίζεται, να πετροβολείται και να μουντζώνεται. Στην ορκωμοσία είδα γνωστά άτομα, παλιά, πεπειραμένα μέσα στον χώρο αυτό, και λέω κοίτα να δεις, με τη δική τους συμπεριφορά αδίκησαν και τον εαυτό τους και απαξιώσανε τον θεσμό. Βέβαια, ο λαός δεν τα έχει με τον θεσμό, τα έχει με αυτούς τους διαχειριστές.
- Αν η Βουλή ήταν ένα πουλί, με τι θα το παρομοιάζατε; Με αετό.
- Αν ήταν δέντρο; Με βελανιδιά, αντοχής.
- Αν ήταν φαγητό; Με μια γνήσια ελληνική φασολάδα σπέσιαλ.
- Ξέρετε ότι… κινδυνεύετε να γίνετε υπουργός;
Εάν είναι κίνδυνος αυτό,πρέπει να με…προετοιμάσετε καιεσείς.Εγώ μάχες θέλω να δώσω.
- Η εξουσία σάς φοβίζει ή σας θέλγει;
-Η εξουσία είναι ένα ύψιστο αγαθό, όταν ξέρεις να το χρησιμοποιείς προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Δεν με τρομάζει, όχι, αν και φύσει και θέσει είμαι μια ζωή απέναντι στην εξουσία.
- Πόσα ξοδέψατε στη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα;
Μόλις σήμερα έκανα μια ανάληψη, γιατί υποχρεούσαι να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό υποψηφίου που δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 3.000 ευρώ. Εγώ κατέθεσα 1.300 ευρώ, ξόδεψα 270 για κάρτες υποψηφίου και πήρα σήμερα άλλα 400 ευρώ…
- Πείτε μου ένα παράξενο αίτημα που σας ζητήθηκε...
Το πρώτο ρουσφέτι μου το ζήτησε ένα παλικάρι που έχει μια κάβα στου Γκύζη. Μου λέει: «Τώρα που βγήκες, θέλω να βγουν στη φόρα όλοι αυτοί που κλέψανε την Ελλάδα».
- Ποιοι κλέβουν πιο πολύ, αριστεροί, δεξιοί ή κεντρώοι;
Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση, συγγνώμη. Προς το παρόν, πάντα κλέβουν αυτοί που είναι στην εξουσία και έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν αποφάσεις, να διαπραγματεύονται. Μέχρι τώρα, η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ.
- Ποιο ήταν το πιο συγκινητικό περιστατικό στην περίοδο του προεκλογικού αγώνα;
Μια γιαγιούλα στη λαϊκή μου λέει «να μου φέρεις ένα ειδικό ψηφοδέλτιο για μένα, γιατί δεν βλέπω να βάλω σταυρούς». Μια νοικοκυρά σαράντα χρόνων, γυναίκα άνεργη, σε ένα ρεπορτάζ του ALPHA για το πώς μπορεί να επιβιώσει, να συντηρήσει το σπίτι της, τον άντρα της κ.λπ. έβαλε τα κλάματα. Δεν ήταν ότι δεν της έφταναν πενήντα ευρώ την εβδομάδα για να αγοράσει κυρίως μακαρόνια, που τα τρως και φουσκώνεις για να μην πεινάς, είπε κιόλας ότι, καλά όλα αυτά, αλλά εγώ πώς μπορώ να ανακτήσω τη χαμένη μου αξιοπρέπεια; Αυτό είναι πάνω απ’ όλα, η αξιοπρέπεια!
- Ποιο είναι το πρώτο θέμα που θα φέρετε στη Βουλή;
Το πρώτο θέμα κατ’ εμέ και τον συνδυασμό μας Ανεξάρτητοι Ελληνες σε σύμπραξη με το Αρμα Πολιτών, όπου ανήκω και είμαι υπεύθυνος πολιτισμού, είναι να βρεθεί άμεση λύση όσον αφορά την απεμπλοκή από το μνημόνιο, που το θεωρούμε μια μορφή οικονομικής κατοχής και πρέπει να αποτινάξουμε τον ζυγό αυτόν. Το δεύτερο είναι η απλή αναλογική.
- Έχετε υπάρξει άνεργος…
Δεν συμφώνησα με τρεις προτάσεις για θέατρο. Είχα αντιρρήσεις για το επίπεδο αμοιβών. Εγώ έχω στηρίξει τον κλάδο στην κλίμακα των αξιών. Εχω έντεκα χιλιάδες ένσημα, παρακαλώ, στην ελεύθερη αγορά του θεάματος. Δεν δούλεψα ούτε μία μέρα σε… εθνικό ίδρυμα, παρά μόνο μία σεζόν με τεράστια επιτυχία στην Εθνική Λυρική Σκηνή με τους «Απάχηδες». Ομως, υπάρχουν πολλοί celebrities συνάδελφοι οι οποίοι δουλεύανε και τζάμπα.
- Το επίδομα ανεργίας πόσο ήταν;
Ηταν τετρακόσια πενήντα ευρώ πριν από δύο χρόνια.
- Σας έφτανε για να ζήσετε;
Εντάξει, είχα και τους φίλους μου.
- Το μήνυμά σας στη Μέρκελ ποιο είναι;
Φροϊλάιν Μέρκελ, δεν θα μας κάνετε με τις διάφορες δόσεις που κάθε τρεις και λίγο μας χορηγείτε τα οικονομικά πρεζόνια της Ευρώπης… Οταν γύρω από τη Γερμανία όλοι οι λαοί φτωχαίνουν, την επόμενη φορά η φτώχεια θα χτυπήσει εσάς. Γιαβόλ και ράους!
- Αρέσκεται μήπως ένας κόσμος σε αυτές τις σκληρές πολιτικές; Φαίνεται μαζοχιστικό αλλά και ο Ρέιγκαν και η Θάτσερ και ο Μπλερ ψηφίστηκαν δύο και τρεις φορές…
Δεν αρέσκεται, θα ήταν ψυχολογική ανάλυση σαδομαζοχισμού. Εγώ νομίζω ότι είναι καθαρά θέμα προπαγανδισμού.
- Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά της δική σας προσωπικότητας;
Είμαι παρορμητικός και αυθόρμητος. Για να το πούμε λαϊκίστικα, που λένε και οι πολιτικοί, τα παίρνω στο κρανίο! Τα υπέρ είναι ότι είμαι λάτρης της αλήθειας και της αλληλεγγύης.
- Το βουλευτηλίκι ήταν παιδικό σας όνειρο;
Οχι, δεν είχα τέτοια όνειρα ποτέ. Και δεν είμαι και άνθρωπος των ονείρων. Εγώ είμαι άνθρωπος που με σέρνουνε εκατομμύρια συμπτώσεις στην κοινωνία. Ούτε είχα προγραμματίσει την καριέρα μου ούτε το τι θα σπούδαζα.
- Οι γονείς τι δουλειά έκαναν;
Αγρότες πρόσφυγες, δεν ζουν. Ο Θεός να τους συγχωρέσει και τους δύο.
- Το πατρικό σας σπίτι πώς ήταν;
Ήταν στο Μετόχι Ημαθίας, μεταξύ Αλιάκμονα και Βεργίνας, πολύ μικρό, είκοσι σπίτια, πρόσφυγες όλοι. Το έχτισε ο πατέρας μου με δύο κουμπάρους του από πέτρες. Εκτός από τις γωνίες που ήταν πελεκημένες για να συγκρατούνται, όλες οι άλλες ήταν στρογγυλές από το ποτάμι, τον Αλιάκμονα, ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής. Ηταν μακρόστενο. Σχεδόν όλα έτσι ήταν. Στην ανατολική πλευρά, το μαντρί με δύο αγελάδες για το γάλα της οικογένειας, στη μέση ένα μεγάλο δωμάτιο που κοιμόταν όλη η οικογένεια, παραδίπλα ήταν η κουζίνα χωρίς ηλεκτρισμό, από την άλλη πλευρά ήταν ο αχυρώνας και οι αποθήκες για τις τροφές.
- Ως μαθητής ποιο ήταν το αγαπημένο σας μάθημα;
Τα Νέα Ελληνικά, η Κοσμογραφία και η Φυσική Ιστορία, καθότι ήμασταν αγρότες με πολλές εμπειρικές γνώσεις γύρω από τη γεωπονική.
- Η στρατιωτική θητεία σας;
Υπερπλήρης χρονικά, στο Διδυμότειχο. Ημουν χειριστής ραντάρ. Αεροπορία, 1η Μοίρα ΣΕΠ. Μικρή μονάδα ελέγχου. Εγώ και πέντε άλλοι συνάδελφοι τη χρονιά εκείνη ήμασταν ομάδα ΑΑ επιχειρήσεων. Η καλύτερη πεντάδα της Πολεμικής Αεροπορίας. Και μου άρεσε πολύ, διάβαζα πάρα πολύ στο Καβούρι, όπου ήταν όλη η ηλεκτρονική εκπαίδευση. Πήρα άριστα, λες και θα έμπαινα στο πανεπιστήμιο.
- Εχετε δώσει πάρα πολλές συνεντεύξεις στην καριέρα σας. Πείτε μου μια ερώτηση που δεν σας έχουν κάνει και θα θέλατε να σας κάνουν…
Μου έχουν κάνει τόσες πολλές, αλλά αυτές οι σημερινές είναι καταπληκτικές…
- Κάντε μια δύσκολη ερώτηση στον εαυτό σας. Μια ερώτηση που να αφορά τα απωθημένα σας, τα πάθη, τα μίση…
Παύλε Κοντογιαννίδη, αν σε συλλάβω να διαφθείρεσαι μέσα στο ελληνικό Κοινοβούλιο, ξέρεις ποια θα είναι η βαριά σου τιμωρία; Μια μούντζα, κακομοίρη μου!
- Πείτε μου μία λέξη που σας εκφράζει.
Αλήθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελικά οι ''θεωρίες συνομωσίας'' δεν δείχνουν να είναι και τόσο θεωρίες, πόσο μάλλον συνομωσίας.

Ακου ρε φίλε έκπληξη. Βιολογικά εργαστήρια κατασκευής ιών στην Ουκρανία, προφανώς όχι για θεραπευτικούς λόγους και μάλιστα, χρηματοδοτούμε...