Ξεκινά «σαφάρι» για τα ανασφάλιστα οχήματα
«Συναγερμό» στις ασφαλιστικές, καθώς και στο υπουργείο Οικονομικών, έχει σημάνει η ραγδαία αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας την...
τελευταία διετία - έχουν φτάσει το ένα εκατομμύριο -, λόγω της οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών να πληρώσουν την - υποχρεωτική από το νόμο - κάλυψη.
Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με την «κομπίνα», που κάνουν πολλοί οδηγοί σε συνεργασία με τους ασφαλιστές τους (δηλαδή να παρουσιάζουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο υπογεγραμμένο νωρίτερα από την ημερομηνία, που τρακάρουν ανασφάλιστοι), οδηγεί τις ελεγκτικές αρχές να επεξεργάζονται σενάρια για επιβολή αυστηρότατων ποινών στους παραβάτες. Τι εξετάζεται;
Όσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. εντοπιστούν ότι δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους, θα πληρώνουν παράβολο 250 ευρώ, και θα πρέπει να προχωρήσουν στη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου σε εταιρία της επιλογής τους μέσα σε 8 ημέρες.
Αυτοί, που δεν θα συμμορφωθούν μέσα στο οκταήμερο, θα τιμωρούνται στη συνέχεια με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.
Κι αν κάποιοι επιλέξουν να μην επιστρέψουν στην αστυνομία το αργότερο εντός εικοσαήμερου με το σήμα ασφάλισης στα χέρια τους για να παραλάβουν άδεια, δίπλωμα και πινακίδες, οι πινακίδες τους θα αποστέλλονται προς φύλαξη στην αρμόδια δημόσια αρχή.
Πώς, όμως, θα εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα;
Θα δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που θα συγκεντρώνει και θα διασταυρώνει στοιχεία από τα αρχεία, τα οποία τηρούν το Κέντρο Πληροφοριών όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα ασφαλισμένα οχήματα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα και κάθε άλλη υπηρεσία ή φορέας ο οποίος έχει αρμοδιότητα να εκδίδει άδειες αυτοκινήτων.
Μόλις η βάση δεδομένων αρχίσει να λειτουργεί, το ΚΕΠΥΟ θα ξεκινήσει την αποστολή επιστολών, βάσει των οποίων θα δίνονται οι προθεσμίες, που αναφέραμε.
Από την πλευρά της, η ασφαλιστική θα καταβάλλει το παράβολο στο Δημόσιο (που θα έχει εισπράξει από τον πελάτη της) και θα ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών για κάθε ανασφάλιστο όχημα το οποίο θα αποκτά σήμα ασφάλισης.
Εκτιμάται ότι αυτό το μέτρο μπορεί να αποφέρει πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στις ασφαλιστικές εταιρίες, ενώ και το Δημόσιο θα εισπράττει από τα παράβολα και τους φόρους επί των ασφαλίστρων και των κερδών του κλάδου.
τελευταία διετία - έχουν φτάσει το ένα εκατομμύριο -, λόγω της οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών να πληρώσουν την - υποχρεωτική από το νόμο - κάλυψη.
Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με την «κομπίνα», που κάνουν πολλοί οδηγοί σε συνεργασία με τους ασφαλιστές τους (δηλαδή να παρουσιάζουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο υπογεγραμμένο νωρίτερα από την ημερομηνία, που τρακάρουν ανασφάλιστοι), οδηγεί τις ελεγκτικές αρχές να επεξεργάζονται σενάρια για επιβολή αυστηρότατων ποινών στους παραβάτες. Τι εξετάζεται;
Όσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. εντοπιστούν ότι δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους, θα πληρώνουν παράβολο 250 ευρώ, και θα πρέπει να προχωρήσουν στη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου σε εταιρία της επιλογής τους μέσα σε 8 ημέρες.
Αυτοί, που δεν θα συμμορφωθούν μέσα στο οκταήμερο, θα τιμωρούνται στη συνέχεια με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.
Κι αν κάποιοι επιλέξουν να μην επιστρέψουν στην αστυνομία το αργότερο εντός εικοσαήμερου με το σήμα ασφάλισης στα χέρια τους για να παραλάβουν άδεια, δίπλωμα και πινακίδες, οι πινακίδες τους θα αποστέλλονται προς φύλαξη στην αρμόδια δημόσια αρχή.
Πώς, όμως, θα εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα;
Θα δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που θα συγκεντρώνει και θα διασταυρώνει στοιχεία από τα αρχεία, τα οποία τηρούν το Κέντρο Πληροφοριών όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα ασφαλισμένα οχήματα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, όπου είναι καταγεγραμμένα όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα και κάθε άλλη υπηρεσία ή φορέας ο οποίος έχει αρμοδιότητα να εκδίδει άδειες αυτοκινήτων.
Μόλις η βάση δεδομένων αρχίσει να λειτουργεί, το ΚΕΠΥΟ θα ξεκινήσει την αποστολή επιστολών, βάσει των οποίων θα δίνονται οι προθεσμίες, που αναφέραμε.
Από την πλευρά της, η ασφαλιστική θα καταβάλλει το παράβολο στο Δημόσιο (που θα έχει εισπράξει από τον πελάτη της) και θα ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών για κάθε ανασφάλιστο όχημα το οποίο θα αποκτά σήμα ασφάλισης.
Εκτιμάται ότι αυτό το μέτρο μπορεί να αποφέρει πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στις ασφαλιστικές εταιρίες, ενώ και το Δημόσιο θα εισπράττει από τα παράβολα και τους φόρους επί των ασφαλίστρων και των κερδών του κλάδου.
dete.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου